23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Ditt företag måste synas på mässan

September och oktober är månaderna då de flesta mässor äger rum i Sverige.

Att besöka en mässa är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ditt företag och nå ut till en stor publik. För att lyckas på en mässa finns det några saker som bör göras.

Nedan sammanställer vi några tips på taktiker för att få ut så mycket som möjligt från höstens mässa.

Syns tydligt med en skylt
Väl på mässan är det viktigt antagligen att synas tydligt. Folk som går förbi ska tydligt se vad ditt företag gör, erbjuder och vilken logga som tillhör ert företag. En tydlig och stor skylt är därför väldigt nödvändigt.
Självfallet kan du beställa en skylt specifikt just för mässan. Men du kan också tillverka en egen skylt genom att köpa en skärplott. Skärplotter är maskiner som gör att du kan trycka upp en egen skylt för användning på mässor. Skärplotter finns att köpa online, tex. hos skyltmaskiner.se som har ett stort utbud av dessa maskiner.

Bli sponsor online
En annan vanlig möjligheterna till marknadsföring är att vara en sponsor av mässan. Detta ger ditt företag en logotyp eller ett varumärke på mässans webbsida. Det ökar trafiken till din webbsida och kommer förhoppningsvis leda till att fler lägger märke till ditt företag.

Få ditt namn i tryck
Det hörs ofta att tryck “är dött" - idag är allt digitalt. På en mässa stämmer inte detta. En mässa är en av få platser där tryckt reklam fortfarande kan generera affärer. Kort och koncis information om företaget och varför besökare ska komma till er monter.

Dela ut flygblad
Ni bör dela ut flygblad på mässan. Helt enkelt, stå på golvet och dela ut information till folk som går förbi. Det kan låta omodernt, men faktum att det är ett underskattat sätt att dra trafik till er monter. En enkel konversation i form av ett “hej, vi finns här” är ofta allt som behövs.

 

Sänd till en kollega

0.032