23948sdkhjf

Rekordår för stålföretaget

Hur många nya medarbetare är det ungefär ni behöver och vilka kompetenser söker ni?

– Vi bedömer att vi kommer växa med cirka 25-50 personer under en treårsperiod. Framförallt handlar det om kompetens inom sälj, teknisk sälj och R&D som vi behöver, berättar Maria Karlsson som är VP Chief Communication Officer/CCO på Suzuki Garphyttan för Metal supply.

Men nu tar vi det från början.

Det har varit ett rekordår för Suzuki Garphyttan som utvecklar och tillverkar trådprodukter i stål. De kan berätta om i flera avseenden de bästa siffrorna någonsin i företagets över 110 år långa historia.

– Vi har haft högt tryck från marknaden samtidigt som vi befunnit oss mitt i en global pandemi, berättar Ad Raatgeep, vd och koncernchef på Suzuki Garphyttan i ett meddelande och fortsätter:

– Det frestar på såklart. Alla har verkligen bidragit och stöttat upp på ett bra sätt när det behövts. Det är alla våra medarbetare som gjort detta rekordår möjligt.

Pandemin, höga fraktkostnader och brist på komponenter har de senaste åren bidragit till en minst sagt osäker marknad, berättar de. Trots det slog Suzuki Garphyttan 2021 rekord både vad gäller producerade volymer och försäljning. Totalt tillverkades 70 000 ton tråd, intäkterna ökade från 2 miljarder år 2018 till 2,3 miljarder kronor och den organiska tillväxten ökade med 15 procent.

Och nu ger sig Suzuki Garphyttan in i nya branscher samtidigt som det planeras investeringar i mångmiljonklassen i verksamheterna runt om i världen.

– Rekordåret 2021 öppnar verkligen upp möjligheter för oss. Under året har vi tillsammans tagit fram expansionsplaner som beskriver hur vi nu ska investera i verksamheten på ett bra sätt. Investeringar som kommer hjälpa oss att ta steg framåt både mot nya branscher samt att utveckla nya produkter och användningsområden för vår tråd, berättar Ad Raatgeep i meddelandet.

Under våren 2022 välkomnas ett nytt gäng traineer, samtidigt som Suzuki Garphyttan får chansen att starta upp det globala ledarskapsprogram som fick göra halt under 2021 på grund av pandemin.

– Vi behöver ännu fler engagerade medarbetare, trygga ledare och ny kompetens som matchar satsningen och de krav vi kommer möta framöver, avslutar Ad Raatgeep meddelandet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.111