23948sdkhjf

Riksbyggen bäst inom nyproduktion

Stor branschstudie genomförd

Riksbyggen leder kategorin nyproduktion av bostäder när det gäller kännedom, förtroende och Top of mind i hela riket. Det framgår av undersökningen Schibsted Industry Report.

– Marknaden för nyproduktion är extremt konkurrensutsatt och trycket i kategorin är stort. Därför är det extra glädjande att se resultatet av Schibsted Industry Report. Riksbyggen har fokuserat på att påverka människors uppfattning om vårt varumärke genom breda medier med emotionellt genomslag och med vårt nya reklamkoncept Välkommen verkligheten som lanserades i april förra året, säger Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen.

Riksbyggen hade en kännedom på 93 procent sett till hela riket att jämföra med fjolåret då samma siffra för Riksbyggen var 90 procent. När det gäller förtroende toppar Riksbyggen tydligt med 55 procent, fem procentenheter före tvåan i undersökningen. Även för Top of mind är Riksbyggen en klar etta på 55 procent, sex procentenheter till godo jämfört med tvåan i undersökningen.

Schibsted genomför varje år en stor branschstudie bland 34 000 panelister som svarar på ett stort antal frågor inom kategorin nyproduktion av bostäder. Panelen består av ett representativt urval av män och kvinnor i såväl storstad som hela riket. Frågorna rör både inställningar till nyproduktion generellt samt uppfattningar om branschens olika aktörer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065