23948sdkhjf

NCC vill nå nya målgrupper med hjälp av konst

Fotokonstnären Erik Johansson ska hjälpa NCC att nå ut till nya målgrupper och väcka nyfikenhet med hjälp av bilder och illustrationer.
Byggbranschen är i stort behov av rekrytering och NCC likaså. För att nå ut till nya målgrupper tar företaget hjälp av fotokonstnären Erik Johansson för att med nya medel förnya bilden av företaget.

Enligt My Kiiman-Håll, ansvarig Employer Branding på NCC, vill man nu vidga bilden av företaget och komma bort ifrån den befintliga traditionella bilden av NCC.

– Vi är ett stort bygg- och fastighetsutvecklingsbolag men bilden av NCC är nog ganska traditionell. Vi behöver vidga bilden av oss som företag likväl som att bredda vår rekryteringsbas. Erik Johanssons bilder och arbetssätt att på ett surrealistiskt sätt avbilda idéer föll vi starkt för och tyckte att det passade för att illustrera att vi är företaget ”Beyond Construction”, säger My Kiiman-Håll i ett pressmeddelande.

Fotokonstnären Erik Johansson har mångårig erfarenhet av att ställa ut sin konst runtom i världen.

– När NCC frågade mig om jag kunde gestalta företagets vision så kände jag direkt att det var en utmaning som tilltalade mig. En vision är ju både något drömlikt men samtidigt något realistiskt, något som både ska intressera och inspirera. NCC:s tanke att se bortom själva byggandet, Beyond Construction, och sätta det i ett större sammanhang var det som inspirerade mig, säger Erik Johansson i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Garberg och kommer att synas i både digitala annonser och storbildstavlor i Stockholm, Malmö, Lund och Helsningborg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093