23948sdkhjf

Imtech byter namn

Nytt varumärke ska ta bolaget vidare i utvecklingen.
Med nya ägare, ny organisation och det nya varumärket Assemblin markerar bolaget att man tar nästa steg i utvecklingen.

Med namnbytet och omprofileringen tydliggör Assemblin sin styrka som en komplett och multidisciplinär installations- och servicepartner. Nu med ett namn och en profil som fullt ut representerar bolaget och dess mer än 5 000 professionella medarbetare i Sverige, Norge och Finland.

Processen med att byta namn och omprofilera Imtech till Assemblin påbörjades med en djupgående varumärkesundersökning hos kunder, potentiella kunder och medarbetare i alla tre länder hösten 2015. Resultatet av undersökningen ledde fram till den varumärkesplattform nu lanseras.

– Nu tar vi på vår helt nya kostym genom att omprofilera allt i hela bolaget. Bland annat kontor, bilar, kläder, digitala kanaler ochtrycksaker, säger Thomas Rebermark, bolagets informations- och marknadschef, i ett pressmeddelande.

– Vår vision är att vara det ledande nordiska installations- och serviceföretaget och våra kunders förstahandsval genom att vi levererar de mest effektiva lösningarna utformade av branschens bästa medarbetare. Med goda marknadsförutsättningar kan vi med glädje konstatera att vi har de medarbetare och den verktygslåda som behövs för att ta den positionen, säger Mats Jönsson, vd och koncernchef.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094