23948sdkhjf

Norgips stärker sin organisation

Verksamheten utökas inom det kommersiella området med flertalet nyanställningar.
För att bidra till ökad lönsamhet och effektivitet hos kunderna stärker nu Norgips sin organisation för att stå rustade för framtiden. Det framgår i ett pressmeddelande.

– Vi skall erbjuda den svenska marknaden ett komplett, mycket konkurrenskraftigt erbjudande med fokus på rumsavskiljning inom lättbyggnadsteknik, säger Mikael Ståhlfors, försäljningschef på Norgips, i pressmeddelandet.

Organisationen förstärks väsentligt inom det kommersiella området med bland annat anställning av fler säljare, byggnadsingenjörer och produktchefer. Marknadsavdelningen kommer också att få mer resurser. Utöver nämnda anställlningar samlokaliseras flera avdelningar varvid Norgips får centraliserade funktioner för kundservice, logistik och teknik.

– Kvaliteten på våra processer, varor och tjänster kommer att optimeras genom tre program: ”Sales Excellence”, ”Operational Excellence” och ”Logistic Excellence”, berättar Carl-Johan Klinge, vd på Norgips.

För vart och ett av programmen har det utarbetats helt nya arbetsprocesser, nya befattningar och nya arbetsuppgifter. Internt kommer detta att leda till att några medarbetare får nya roller, andra får förändrade arbetsuppgifter eller nya ansvarsområden och Norgips kommer att behöva söka efter nya medarbetare.

Förändringarna implementeras första halvåret 2016.


Fakta: Norgips

Norgips startade Norges första gipsskivefabrik 1965 och har sedan dess varit leverantör av byggmaterial till de norska och svenska marknaderna.

I dag levererar Norgips kompletta lösningar med gipsskivor, stålprofiler, inspektionsluckor, gipsbruk, spackel, skruvar, verktyg och andra tillbehör till det ökande antalet norska och svenska byggarbetsplatser.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064