23948sdkhjf

Ny säljavdelning på Moelven

Den nya organisationen har ökat limträföretagets aktivitet på marknaden
Säljavdelningen vid limträforetaket Moelven Töreboda har ny organisation som gett mer luft under vingarna. Nyrekryterade försäljningschefen Niclas Fredriksson. förklarar att den stora skillnaden i den nya organisationen är att säljarna inte längre agerar projektledare i projekt som de säljer in.

– När de gjort en affär tar en särskild projektledare vid, och säljaren går vidare för att arbeta med nya kunder och nya affärer. Det betyder att säljavdelningen lägger mer tid på det den ska göra – att sälja. Arbetsuppgifterna renodlas och det leder till ökad effektivitet, säger han, i ett pressmeddelande.

Olika affärsområden
I den nya organisationen, som sjösatts under hösten arbetar säljarna mer riktat mot de olika affärsområden så som bygghandeln, projekt, broar, industrin, flervåningshus och kundanpassade projekt som kommer färdigkonstruerade från våra kunder.

– I den hårda konkurrens som råder på marknaden är det nödvändigt att vi är effektiva. Vi konkurrerar med flera andra leverantörer av limträbalk i Sverige, och med konkurrerande material – stål och betong. Det är en stor utmaning att ta marknadsandelar från stål och betong. Alla upplever en trygghet med ett material som de känner sedan tidigare och det krävs övertygande argument för att de ska prova något annat, och vi har goda argument för limträ som alternativ: Det ger en vackrare byggnad och snabbare stomresning. Dessutom har det betydande miljöfördelar, säger Niclas Fredriksson och framhåller att Moelven Töreboda AB har en god potential för stark tillväxt.

Bra drag på marknaden
Limträ är lämpligt i alla byggnader med stora spännvidder, exempelvis i idrottshallar, skolor, lantbruk och lager- och fabrikslokaler. Enligt Niclas Fredriksson ser de även ett stort intresse inom småhusindustrin och han upplever ett bra drag på marknaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078