23948sdkhjf

Samarbetet som tog skruv 

För tre år sedan skrev infästningsföretaget Ejot och bygghandeln Optimera samarbetsavtal. När de nu blickar tillbaka på samarbetet anser båda sig vara nöjda med resultatet. 

Samarbetet mellan Ejot och Optimera har inneburit allt från nya förpackning och exponering i butik, till utbildning för personal och automaiserade orderflöden. I ett pressmeddelande skriver Ejot att ”samarbetet har uppfyllt alla de förväntningar som fanns för tre år sedan, även om det varit ett eller två gupp längs vägen”. 

Det första som gjordes i början av samarbetet var att Ejot tog fram helt nya förpackningar, som gjorde det enkelt att hitta och skilja på produkterna i butikshyllorna. 

– Designen togs fram när vi skrivit avtal med Optimera. Vi är ett företag som riktar oss mot den professionella bygghandeln, och det ska även förpackningarna och etiketterna spegla. För oss var det en självklarhet att ta ett helhetsgrepp på hur våra produkter exponeras i butik, säger Pär Andersson, försäljningschef på EJOT. 

En annan av byggstenarna i samarbetet har varit de utbildningar som Ejot erbjudit Optimeras personal, både ute på plats och på utbildningscentret i Örebro. 

– Det som gör vårt samarbete unikt är möjligheten att erbjuda expertkunskap ute på byggprojekten. Våra säljare gör projektbesök och provdragningar tillsammans med EJOT. Detta ger inte bara den bästa infästningslösningen, utan även förtroende för oss och vår leverantör. Det har nog varit den största förändringen för oss, säger Johan Brorson, sortimentsansvarig LBM på Optimera. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078