23948sdkhjf

Mothugg mot dumma kunder – Beijer släpper bok

I boken ”Bygga åt idioter” skildras olika dråpliga möten mellan byggare och kunder. Beijer byggmaterial, som ligger bakom boken, hoppas kunna öka respekten för hantverkare.

Under onsdagen släppte Beijer byggmaterial en bok, en ljudbok och en podcast. Alla med namnet ”Bygga åt idioter.”

Hantverkare används alltför ofta slentrianmässigt som slagpåsar. Det är inte okej! Vi har låtit skriva boken ”Bygga åt idioter” för att vi vill ta frågan till sin spets. Vi tror att om vi genom humor och värme visar hur hantverkarnas vardag ser ut, så kan vi skapa en diskussion om vad som faktiskt är acceptabelt i mötet med andra. Det är ett allvarligt problem vi vill belysa där vårt mål är att förbättra kommunikationen mellan hantverkare och deras kunder, säger Geir Thomas Fossum, vd på Beijer Byggmaterial, i ett pressmeddelande.

Boken ger tips på hur hantverkare kan hantera besvärliga situationer som kan uppstå med vissa typer av kunder, och 13 humoristiska kundtyper listas. Bland annat ”Experten”, ”Bevakaren” och ”Gör-det-självaren.”

Vi vill visa hur man på ett enkelt sätt kan undvika eller lösa situationerna, genom smarta tips och med våra tjänster. På så vis kan Beijer bidra till att skapa lösningar mellan hantverkare och deras kunder och i slutändan skapa ett bättre byggklimat i Sverige, säger Geir Thomas Fossum.

Förutom boken och ljudboken görs även en podcast, där radioprofilen Adam Alsing intervjuar olika hantverkare om deras roligaste och märkligaste yrkesminnen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078