23948sdkhjf

Serneke satsar på fotbollen

Blir huvudpartner till Blåvitt

På det tionde året som partner till klubben flyttar Sernekes varumärke från ryggen till bröstet på matchtröjorna, något som Sernekes VD och koncernchef Ola Serneke ser som en naturlig utveckling av bolagets engagemang i IFK.

– När vi först gick in som sponsor för tio år sedan sa vi att vi skulle växa med IFK. När vi nu har växt som bolag så ska vi fortsätta att engagera oss i klubben än mer, därför är det en naturlig utveckling att hänga med även som största partner, säger Ola Serneke.

– Man går in i en sådan här satsning för att skapa något som attraherar unga att träna och som skapar en bättre folkhälsa. Vår sponsringsstrategi är att vi ska skapa bättre möjligheter för nästa generation. Föreningslivet betyder mycket för Sverige och det vill vi gärna vara med att skapa ännu bättre förutsättningar för, fortsätter Ola Serneke.

Att tänka samhällsbyggande med idrotten i centrum, för att skapa bättre folkhälsa, integration och mötesplatser över generationer, har blivit något som Serneke satsat på genom flera projekt som för närvarande drivs i linje med detta, bland annat i stadsdelen Karlslund i Landskrona och i Järfälla utanför Stockholm.

Serneke har ett stort sponsorengagemang i hela landet, med omkring 130 föreningar och enskilda utövare på listan, mest inom idrott men även inom kulturverksamheter. Många av sponsorskapen riktar sig till de egna anställda som är engagerade i föreningslivet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094