23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Använder ett robotlager för att lansera sin webbutik

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

En av Danmarks största onlinebutiker som erbjuder allt från barnkläder till leksaker och inredning samt mycket mer är redo för den svenska marknaden.

Annette Lykke Nielsen var 19 år när hon fick sitt första barn och tillsammans med sin man, Jesper Klit Johansen, grundade de Kids-world.

Paret startade Kids-world när de insåg att marknaden för barnkläder online till största delen enbart innehöll modeinriktade kläder och de senaste trenderna. De tyckte att det var svårt att hitta bra basprodukter för baby och barn som till exempel regnkläder, strumpor, strumpbyxor och underkläder. De grundade därför Kids-world för att kunna erbjuda alla föräldrar ett bra utbud av kläder till deras barn.

Konceptet har varit framgångsrikt och idag, 15 år senare, är Kids-world en av Danmarks största onlineförsäljare inom barnkläder, leksaker, inredning och annan utrustning för barn. Företaget har en årlig tillväxt på 30-35 procent och idag finns det 130 medarbetare.

Det är Annette Lykke Nielsen som är företagets ansikte utåt. Hon är VD och tillsammans med sitt team ansvarar hon över alla inköp till butiken från fler än 400 populära nationella och internationella märken. Jesper ansvarar för den ekonomiska delen av företaget. Dessutom är Jesper även en dataingenjör och han tar hand om allt det tekniska inom Kids-world.

Den danska "Brugernes Favorit" finns på den svenska marknaden
Varje år delar "Foreningen for Dansk Internethandel" ut det välkända e-handelspriset "Brugernes Favorit" och 2018 gick det till Kids-world. ”Vi på Kids-world är otroligt stolta över att ha vunnit priset eftersom det röstas fram av konsumenterna nämligen våra kunder”, säger Annette Lykke Nielsen som är VD för Kids-world. Hon fortsätter med att berätta att det är tack vare kunderna som Kids-world har haft en starkt tillväxt under de senaste åren.

Den stora tillväxten som Kids-world upplever, tillsammans med priset, har gjort att Kids-world har lanserat sin butik för den svenska marknaden. ”Vi har sett att konkurrensen på den svenska marknaden inte är lika stor som i Danmark. Vi är övertygade om att vår webbutik som innehåller fler än 43 000 artikelnummer kan erbjuda svenskarna något som de inte har tillgång till idag”, tillägger Annette. Kids-world erbjuder ett enormt utbud av produkter inom kläder för baby och barn samt även skor, leksaker, utrustning och inredning för barnrummet och det övriga hemmet.

Bygger ut lagerkapaciteten med 4000 m2 och 45 robotar
Kids-World är en av Danmarks största onlinebutiker inom barnkläder samt leksaker. Efter framgången i Danmark har de nu valt att lansera sin butik i Sverige och de drömmer är att bli ett stort välkänt märke även internationellt.

För att detta ska kunna ske måste Kids-world utöka sin lagerkapacitet för att kunna erbjuda samma stora utbud till de svenska kunderna. Därför har Kids-world valt att investera i ett nytt robotlager samt att utöka lagerkapaciteten med en ytterligare yta på 4000 m2.

”Vi valde att investera i ett robotlager vilket ger våra medarbetare en möjlighet att jobba på ett bättre och enklare sätt än vad de gör idag. Detta innebär att Kids-world kommer kunna fortsätta att erbjuda våra kunder ett enormt sortiment. Robotarna kommer inte att ersätta någon av våra anställda utan de kommer att underlätta arbetet för medarbetarna”, säger Kids-worlds VD Annette Lykke Nielsen.

Planen är att robotarna ska vara klara att användas i slutet av september vilket ger Kids-world och alla medarbetare gott om tid att testa systemet och göra justeringar innan julhandeln börjar på riktigt.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.085