23948sdkhjf

Imtech i ny kostym – byter namn

Ny ägare och nytt varumärke ska ta bolaget vidare i utvecklingen.
Imtech byter namn och lämnar det gamla bakom sig. Med ny ägare och det nya varumärket Assemblin markerar bolaget att man tar nästa steg i utvecklingen. Namnbytet går igenom i april månad.

Namnet Assemblin är en sammansättning av Assembly och Installation. Assembly har flera betydelser. Dels montera samman, dels också en samling av människor.

"Assemblin tydliggör vår styrka som en komplett installations- och servicepartner och representerar bolaget och våra mer än 5 000 professionella medarbetare i Sverige, Norge och Finland bättre", skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Processen med att byta namn och omprofilera Imtech till Assemblin, påbörjades med en varumärkesundersökning under hösten 2015. Efter utveckling av varumärkesplattform inleddes arbetet med omprofilering av Imtech vid årsskiftet och kommer praktiskt att genomföras i april.

– I detta skede är det viktigt att lyfta fram våra medarbetare som är den avgörande skillnaden, grunden till vår framgång och därmed vårt verkliga varumärke. Vårt nya namn och logotype är bara symboler för vad vi genom våra medarbetare står för. Att genomföra processen med omprofilering i omgångar innebär att vi kunnat ge våra kunder och medarbetare en övergångsperiod där de nu fått chansen att lära känna och ta in det nya namnet. I april tar vi på vår helt nya kostym genom att omprofilera allt i hela bolaget, berättar Thomas Rebermark, informations- och marknadschef på Imtech Nordic, i pressmeddelandet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062